تماس با ما
 
مشاهده آرشيو خبرنامه ها

عنوان خبرنامه : رژيم آب و آبميوه-5

متن خبرنامه :

رژيم آب و آبميوه قسمت پنجم

 

·        نوع ديگري از رژيم‌هاي لاغري که در تابستان به شدت طرفدار پيدا مي‌کند، رژيم آبميوه است. به نظر شما آيا اين نوع رژيم براي کاهش وزن مناسب است؟ آيا مي‌تواند همه مواد مورد نياز بدن را تامين کند؟

واقعيت اين است که آبميوه از نظر تغذيه‌اي جايگاه خوبي ندارد زيرا بخشي از الکتروليت‌ها يا مواد معدني و خصوصا فيبر در فرايند آبگيري در مقايسه با ميوه اصلي تغيير مي‌کند. اگر قرار باشد از آبميوه‌هاي صنعتي استفاده کنيم، بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که اين آبميوه‌ها در فرايند پاستوريزاسيون يا در فرايند نگهداري ممکن است برخي از خواص خود را از دست بدهند. از سوي ديگر آبميوه يک خوراکي سرشار از کالري است و يک ليوان آبميوه، انرژي معادل سه الي چهار ميوه را دارد و به صورت متوسط هر ليوان آب ميوه بين 100 الي 200 کيلو کالري است. نبايد فراموش کنيم فرد براي سوزاندن اين مقدار انرژي، بايد حدود 3 کيلومتر پياده‌روي کند. همچنين همانند رژيم آب، در صورت استفاده از آبميوه‌ها، بدن را از مصرف نانو غلات، پروتئين‌ها و ... محروم کرده‌ايم. از طرف ديگر خلاف تصور عموم، از يک خوراکي پرکالري استفاده مي‌کنيم؛ به همين دليل است که رژيم آبميوه نه تنها باعث لاغري نمي‌شود بلکه مي‌تواند بدن را با کمبود منابع مواجه کند.

ادامه دارد

مرور قسمتهاي پيشين: قسمت يکم- قسمت دوم- قسمت سوم- قسمت چهارم

ليست كلي آرشيو خبرنامه ها
عضويت در سايت